blog schrijven
blogging is loving
Een blog geeft je bedrijf een menselijk kantje. Het is een extra tool om een unieke band te creëren met je doelgroep. Anders dan op je vaste websitepagina’s spreek je ze rechtstreeks aan en dat zorgt voor interactie. Mensen kunnen zich vinden in je bedrijf en worden fan.
Die fans komen natuurlijk niet zomaar uit de lucht gevallen. Om de juiste schare fans te triggeren, is de tone of voice van je blogberichten belangrijk. Met slaapverwekkende tekst krijg je je lezers niet mee in je verhaal en zien ze je eerder als een saai bedrijf. Een blog schrijven die de juiste snaar weet te raken en die blijft hangen? We’ve got it covered!
Contentmarketing & persona’s
Contentmarketing houdt in dat je met relevant nieuws (content) je doelgroep aanspreekt. Een blog is hier de ideale tool voor. Je kan de lezer laten kennismaken met je team, leuke tips toevertrouwen of vanalles delen. Denk maar aan do’s, don’ts & how to’s. Naast het opbouwen van een trouwe fanbase, kan een bedrijfsblog je ook helpen heel wat nieuwe mensen te bereiken.
Weloverwogen copywriting maakt van je blog ook dé gedroomde SEO tool. Met de juiste zoekwoorden komen je berichten per specifiek onderwerp hoog in de ranking, waardoor er meer traffic op je blog terechtkomt. Is je bedrijfsblog leuk geschreven? Dan nemen ze misschien wel een kijkje op de rest van je website of schrijven ze zich in op de nieuwsbrief! Ook Google zal helemaal fan zijn van je blog, op voorwaarde dat de inhoud relevant is.
Geen tijd of weinig inspiratie? Laat de copywriting van je blog over aan ons, wij laten er al onze creativiteit op los. We bepalen samen een doordachte en doeltreffende contentstrategie en kiezen de onderwerpen. Daarna kruipen wij in onze pen om over elk item een blog te schrijven. Indien je dat wenst, integreren we meteen ook de juiste zoektermen.
Klaar om je bedrijf die populariteitsboost te geven? Contacteer ons voor het schrijven van jouw blogs!