merknaam

a name to remember

Een nieuw bedrijf, merk of product? Dat vraagt om een passende naam. Maar een unieke bedrijfsnaam bedenken doe je natuurlijk niet in een vingerknip. We spreken hier tenslotte over het woord dat al je activiteiten weerspiegelt, het liefst nog goed bekt én geen vreemde bijbetekenis heeft in andere talen. Een afkorting, samenstelling, neologisme of gewoon een tof woord? Tijdens een namesearch gaan wij op zoek naar de geknipte, originele bedrijfsnaam.

 

Creatieve namesearch

Vooraleer we een nieuwe merknaam bedenken, schuiven we aan tafel voor een goed gesprek. We leren je bedrijf, het product en de basiswaarden kennen. Zo kunnen we eventuele nuances voelen die via mail of telefoon achterwege blijven.

Daarna laten we onze creativiteit de vrije loop! We onderzoeken verschillende mogelijkheden om soms te komen tot de gekste combinaties. Toch nemen we ook de tijd om alles te laten bezinken en er zo zeker van te zijn dat deze combi’s niet té zot zijn. Misschien dacht Hans Riegel uit Bonn ook eerst dat Haribo nogal gek klonk?

"A great trademark is appropriate, dynamic, distinctive, memorable and unique."

Primo Angeli

We werken een aantal voorstellen in verschillende richtingen uit, maar willen steeds een bedrijfsnaam bedenken die goed klinkt. Eentje die past bij je bedrijf en die blijft hangen. We controleren ook of de naam nog niet gebruikt wordt door een andere organisatie.

Een catchy merknaam of originele bedrijfsnaam bedenken is volledig ons ding! Ook wanneer je een gevestigde waarde bent, kunnen we op zoek gaan naar een nieuwe naam om je bedrijf een nieuw, fris imago te geven.