Schrijven is zilver, spreken is goud

copywriting

Annelies Verhaeghe klinkt vertrouwd. Haar naam doet misschien niet direct een belletje rinkelen, haar stem vast wel. Van L’Oréal tot Activia, je hoort ze al bij tal van bekende merken. De honger naar nog meer uitdagingen blijft groot. Wij stemden onze violen en dachten mee over een strategisch onderbouwde website, helemaal in haar innemende stijl.

Annelies had een missie. Ze zou zich onderscheiden met een persoonlijke website en op die manier niet zomaar de zoveelste stem in een databank zijn. Potentiële klanten moesten een gezicht kunnen plakken op haar stem.

Daarnaast wou ze, naast grote agencies, ook lokale kmo’s en zelfs particulieren helpen met hun gesproken boodschappen. Dankzij haar gloednieuwe, professionele studio is het immers mogelijk om heel kort op de bal te spelen. Om dat idee te vertalen naar een heldere website, doken wij in onze strategische taalstudio en stelden we een duidelijke aanpak voor.

 

Zij de stem, wij het klankbord

Annelies zette zelf enkele ideeën voor de website op papier, van het type pagina’s tot mogelijke zoektermen. Maar Conducta zou Conducta niet zijn, mochten we er onze kritische geest niet op loslaten 😉. Is dit de meest logische opbouw? Vinden de doelgroepen zo makkelijk wat ze zoeken? Komt Annelies haar persoonlijkheid voldoende tot uiting?

Tijdens de inhoudelijke briefing vertelde Annelies ons alles over haar doelstellingen, insteek en toekomstvisie. Al deze info werd het fundament voor een doordacht websitevoorstel. We deden een zoekwoordanalyse en voegden op basis van de resultaten enkele essentiële pagina’s toe. Zo vertrekken de dienstenpagina’s nu vanuit de noden van elke doelgroep i.p.v. het algemene aanbod. Ook de initiële structuur werd grondig herschikt tot een logischer en nog meer samenhangend geheel.

 

De samenwerking met Conducta was voor mij een gigantische meerwaarde. Ik had niet alleen een klankbord, maar ook een spiegel waarin ik mijn ideeën kon reflecteren. Dankzij die wisselwerking durfde ik sneller grote stappen nemen en kon ik al veel meer realiseren dan ik initieel gehoopt had.

 

Voice-over, stemacteur of inlezer?

Voor we startten met het effectieve schrijven, was er nog één prangende vraag: hoe noemen we Annelies? Een uitdaging, want haar werk is niet een hokje te duwen. Een blitse spot inlezen, je voicemail inspreken, je verhaal vertellen of zelfs als tegenspeler fungeren in een bedrijfstraining … Annelies kan veel rollen aan. Toch is er in alle facetten van haar werk één constante: ze brengt iets teweeg met haar stem. Zo kwamen we uit bij ‘Voice Artist’, een term die zowel professionaliteit als creativiteit uitstraalt. Het beschrijft duidelijk wat ze doet en leent zich ook uitstekend als baseline bij het nieuwe logo.

 

Doelgroepen – letterlijk – aanspreken

Let’s write! De unieke job van Annelies vraagt een website die even uniek is. Zo kan je de intro niet alleen lezen, je hoort het Annelies ook vertellen. En hop … je bent helemaal mee in haar verhaal! We schreven de webteksten in een heldere en tegelijk warme toon. Agency, kmo of particulier? Het moet voor elke doelgroep duidelijk zijn welke meerwaarde Annelies voor hen in petto heeft.

Op de homepagina brachten we sfeer, de verschillende servicepagina’s zijn geoptimaliseerd om Googelaars naar onze Voice Artist te leiden. Wie ‘the lady behind the voice’ graag wat beter leert kennen, vindt vlot de weg naar de verhalende aboutpagina. En ook de realisaties springen meteen in het oog – euhm … oor.

Kortom, het is een sprekende website die alle facetten van Annelies haar werk belicht en je zin doet krijgen om eindelijk die bedrijfsfilm of telefoonboodschap aan te pakken. Er echt werk van maken? Surf dan zeker even naar www.anneliesverhaeghe.be!

 

Ben je eerder op zoek naar een partner die meedenkt over de doelgroepen, structuur en aanpak van je nieuwe website? Liefst eentje die je verhaal dan ook meteen in klare webteksten giet? Contacteer ons!