Compagnon de route voor Niño Feliz

copywriting

De vzw Niño Feliz helpt kansarme kinderen in Bolivia om de armoedespiraal te doorbreken. Hiervoor zijn zowel draagkracht als financiële middelen nodig. Met doelgerichte communicatie helpen wij Niño Feliz om de boodschap uit te dragen en mensen warm te maken om deze kinderen kansen te geven.

Niño Feliz zet zich al meer dan 30 jaar in voor kansarme kinderen in Bolivia, het armste land in Zuid-Amerika. ‘Niño Feliz’, vrij vertaald als ‘gelukkig kind’, is de kern van hun ambitie. De realiteit is echter nog verre van ‘feliz’.

Vele kinderen maken er schrijnende situaties mee. Ze leven in armoede, hebben bijna geen eten, een pover onderdak en al helemaal geen uitzicht op onderwijs. Hier en daar zorgt Niño Feliz voor hoop. Met een 360° aanpak ondersteunt deze vzw kinderen op vlak van voeding, gezondheid, vorming en persoonlijke ontwikkeling.

Voor Niño Feliz België vecht Marie-Christine Viaene als voorzitster voor het lot van deze kinderen en hun families. Samen met een 600-tal peetouders en tal van donateurs zet zij alles op alles om de kinderen daar een betere toekomst te kunnen geven. Ook ter plaatse verricht de ‘Fundación Niño Feliz’ fantastisch werk. Het is beslist geen druppel op een hete plaat, de steun hélpt gezinnen echt om te ontsnappen uit de negatieve spiraal.


Warme communicatie

Al enkele jaren ondersteunen wij Niño Feliz met hun communicatie. Van Facebookpost tot fondsenwervende brief en van e-mail tot website, we vertellen het verhaal van de kinderen en hun families op een authentieke manier.

De getuigenissen zijn vaak beklijvend, de moed van de mensen altijd bewonderenswaardig. Het is hartverwarmend om te zien wat acties opleveren: kinderen krijgen een warme maaltijd, jongeren mogen studeren, families kunnen eindelijk werken aan een échte thuis, … Zo helpt Niño Feliz de negatieve spiraal te doorbreken.


Online storytelling

Voor non-profitorganisaties is online communicatie een must. Het is de perfecte manier om de naambekendheid te vergroten, om gewaarwording te creëren en om de achterban te tonen wat er concreet wordt gerealiseerd met de donaties.

We combineren communicatie via de nieuwspagina op hun website met regelmatige e-mailings en posts op sociale media (Facebook & Instagram) voor een verhaal dat klopt. Voor een verhaal dat leeft, dat een gezicht krijgt en dat aanzet tot actie. Informatieve items, mooie verwezenlijkingen en pakkende getuigenissen wisselen elkaar hierbij af.


Innemend drukwerk

Ook de impact van offline communicatie is voor een non-profitorganisatie zoals Niño Feliz niet te onderschatten. Desondanks het huidige digitale tijdperk, lezen zowel jong als oud(er) nog graag de verschillende evoluties en verhalen op papier. Daarom wordt driemaandelijks de nieuwsbrief El Vive verstuurd – met dank aan vrijwilliger Marc voor het knappe werk – aangevuld met een fondsenwervende brief van onze hand. Warme maaltijden, schoolmateriaal, melkpoeder voor baby’s, … de hulpvraag is telkens heel specifiek, het resultaat onmiddellijk voelbaar in Bolivia.


Meedenken op elk vlak

Naast schrijver en ondersteuner fungeren we ook als klankbord voor Niño Feliz. We toetsen ideeën af, brengen suggesties aan voor topics, denken over de aanpak van events, … Variatie troef en daar houden we van!


Happy child, better future

Niño Feliz is een prachtig initiatief dat écht een verschil maakt in het leven van Boliviaanse kinderen en jongeren. Ze kunnen er gelukkiger opgroeien en krijgen de kans om te studeren en zichzelf te ontplooien. En wij werken maar al te graag mee aan dat geluk.

Wil jij ook een goed doel steunen? We kunnen een peetouderschap bij Niño Feliz of eender welke gift warm aanbevelen. Je centen komen goed terecht en je geeft een Boliviaans kind de kans op een betere en gelukkigere toekomst. Een toekomst weg van armoede!